Fit czekoladki

Ostatnio nie mogłam spać więc stwierdziłam, że wypróbuje przepis, na który od dawna miałam ochotę. Jest to zdrowa wersja czekoladek bazująca na odżywce białkowej oraz oleju kokosowym. Przepis jest banalny, a czas przygotowania oscyluje w granicach 10 do 15 minut w zależności od tego, jak szybko wykonujemy robotę. Czekoladki te bogate są w zdrowe tłuszcze, jakie zawiera olej koksowy oraz białko, zawarte rzecz jasna w izolacie białka, który jest praktycznie głównym składnikiem. Jako, że już od dawna nie jestem zwolenniczką śniadań typu owsianka, czyli bazujących na węglach - uważam, że taka "słodkość" jest idealnym zamiennikiem śniadaniowej jajecznicy. Produkty, których będziemy potrzebować to jedynie: 

  • rozpuszczony olej kokosowy [50 gramów]
  • odżywka białkowa o dowolnym smaku [60 gramów]
  • 1 łyżka naturalnego kakao
  • opcjonalnie wiórki kokosowe, orzechy 

[Ja do swoich czekoladek dodałam również zmiksowanego banana, ale wtedy należy zwiększyć proporcje i oleju i odżywki o ok. 20 gramów. Na początek polecam jednak klasyczny przepis podany wyżej]

Jeśli olej jest w konsystencji stałej, bo na przykład stał w lodówce, wrzucamy go na patelnię, na najmniejszy palnik, rozpuszczamy i koniecznie czekamy aż ostygnie. Do wystudzonego oleju dodajemy ulubioną odżywkę białkową oraz łyżkę naturalnego kakao i ulubione, dowolne dodatki. Całość mieszamy. Możemy albo wyłożyć w postaci "kulek" na talerz albo wlać do specjalnych, małych foremek, które dostać można np. w pepco. Całość wrzucamy do zamrażalnika na 30 do 50 minut i przechowujemy w plastikowym pojemniku w lodówce. Uważam, że jest to dobra alternatywa dla osób, które lubią słodycze, ale nie lubią wyrzutów sumienia towarzyszących po zjedzeniu ich. :)

Share this:

CONVERSATION

1 komentarzy :

  1. Znałam przepis ale nie wiem czy nadal go pamiętam na ciasto buraczkowe (bardzo dobre mimo nawy i pozoru ) z dodatkiem odżywki. :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie: http://bylasobiepanda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń